T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ESKİŞEHİR / ODUNPAZARI - Gazi Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi

Moda Tasarım Teknolojileri

Moda Tasarım Teknolojileri

GAZİ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ

WEB SİTESİ ALAN TANITIM FORMU

Alan Adı:

Moda Tasarım Teknolojileri Alanı

Alan Öğretmen Adı ve Sayısı:

Sadiye Çapan (Alan Şefi),

Nihal Çelik (Atölye Şefi),

Meryem Derya Benlikaya (Öğretmen)

Alan Laboratuvar Sayısı:

1

Alan Bilgisi

Öğretim Programı Amaçları:

MODDA TASARIM TEKNOLOJİLERİ ALANI

Öğretim Programının Amaçları

Moda tasarım teknolojileri, küresel düzeyde hızla değişen pazar ve rekabet koşulları nedeni ile sürekli ve dinamik bir gelişim içindedir. Bu özellikleri nedeni ile moda tasarım teknolojileri, yaygın bir alana hitap eden bir sektör olarak ülkelerin yakın ilgisini çekmektedir. Küreselleşmeyle birlikte giyim üretim teknolojisi sektöründe rekabet büyük yoğunluk kazanmakta, ülkeler giyim üretim sektörünün korunması ve rekabet gücünün geliştirilmesi için özel politikalar uygulamaktadır. Küresel ekonomide sektör rekabet gücü kazanmada, markalaşmada ve moda giysi üretebilmede, pazarın hızla değişen gereksinimlerine cevap vermede yeni ve güncel teknolojileri kullanabilen moda tasarımcılarının yetiştirilmesine ihtiyaç duyulmaktadır. Bu doğrultuda Moda Tasarım Teknolojileri alanı; tekstil, hazır giyim ve moda sektörüne çağdaş, yaratıcı, özgün tasarımlar üretebilen moda tasarımcıların yetişmesi amaçlanmaktadır. Aynı zamanda hazır giyim sektörünün en büyük ihtiyacının üretim olması, kalifiye eleman eksikliğinin hissedilmesinden dolayı sektöre ara eleman kazandırmak ve istihdam artışına katkı sağlamak programın amacıdır.

     Moda Tasarım Teknolojileri Alanı Öğretim Programı’nda;

1. Giysi Kalıp Tasarımı ve Üretimi,

2. Terzilik dalları yer almaktadır.

Bu doğrultuda Moda Tasarım Teknolojileri alanı ve alan altında yer alan mesleklerde ulusal ve uluslararası düzeyde standartlara uygun örgün öğretim programı hazırlanmıştır. Bu programı tamamlayan öğrenciye;

 • Yeni çağ becerileri ve tasarım odaklı düşünme yaklaşımı doğrultusunda “meslek etiği ve ahilik, iş sağlığı ve güvenliği, teknolojik gelişmeler ve endüstriyel dönüşüm, çevre koruma, girişimci fikirler, iş kurma ve yürütme, fikrî ve sınai mülkiyet hakları” konularında mesleki gelişim sağlayacak beceriler kazanma,

• Giysi tasarımında tekniğine uygun şekilde siluet üzerine model tasarımı uygulamalarını yapma, modelin teknik çizimlerini yapma ve üretim süreçlerini gerçekleştirme,

 • İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak giyimde hammadde ve yüzey özellikleri uygulamaları, temel dikiş teknikleri, kalıp hazırlama ve ölçü alma teknikleri, çocuk, kadın, erkek giysi kalıbı hazırlama ve üretim uygulamalarını tekniğine uygun şekilde yapma ile ilgili ortak bilgi, beceri ve yetkinliklerin yanı sıra;

Giysi Kalıp Tasarımı ve Üretimi Dalında;

• İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak Türk Bayrağı, çocuk, kadın, erkek giyim kalıp çizimlerini, şablon ve seri işlemlerini tekniğine uygun yapma,

 • İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak çocuk, kadın, erkek giyim üretimi, Türk bayrağı üretimi, üretim organizasyon ve kalite kontrolü uygulamalarını tekniğine uygun yapma,

• İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak nokta ve çizgiyle yüzey düzenleme, objeleri renklendirme, doku yorumlarıyla yüzey oluşturma ve desen tasarımı uygulamalarını tekniğine uygun yapma,

• İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak model araştırmaları, artistik ve teknik çizim uygulamalarını tekniğine uygun yapma,

Terzilik Dalında;

• İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak kişiye özel kadın, erkek üst giyim ve dış giyim ölçülerini alma, kalıpların çizim işlemlerini tekniğine uygun yapma,

• İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak kadın, erkek üst giyim ve dış giyim üretimi, Türk Bayrağı üretimi, iş yeri planı ve üretim organizasyonu uygulamalarını tekniğine uygun yapma,

• İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak nokta ve çizgiyle yüzey düzenleme, objeleri renklendirme, doku yorumlarıyla yüzey oluşturma ve desen tasarımı uygulamalarını tekniğine uygun yapma,

• İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak giyim aksesuarları tasarım ve üretim uygulamalarını tekniğine uygun yapma ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinliklerin kazandırılması amaçlanmaktadır.

Eğitim Süresi

Alan programının toplam eğitim süresi 4 öğretim yılı olarak planlanmıştır.

Eğitim süresinin okul, işletme ve bireysel öğrenme için ayrılmış dağılımı, moda tasarım teknolojileri alanı haftalık ders çizelgesi, dersler ve modüller ile ilgili açıklamalarda belirtildiği gibi uygulanır.

Belgelendirme;

Mezun olan öğrenciye, alan ve dalını gösteren diploma ve iş yeri açma belgesi ile birlikte seçmeli meslek dersleri ile ulaşabileceği ilgili mesleklere ait sertifika verilmektedir. Mesleki ve teknik ortaöğretim programlarından mezun olanlardan isteyenlere, Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi kapsamında, öğrenim süresince kazandıkları temel yeterlilikler hakkında bilgiler içeren Europasssertifika/diploma ekiyle alınan ve başarılan öğrenme birimini, mesleki eğitim gördüğü veya stajını yaptığı işletmenin adını gösterir belge düzenlenir.

Meslek Elemanında Aranan Özellikler

Moda tasarımcısı olmak isteyen elemanların,  

  • Şekil ve uzay ilişkilerini görebilen,    
  • Renk ve şekilleri en ince ayrıntıları ile algılayabilen,    
  • Estetik görüş sahibi, güzel sanatlara karşı ilgili olan,    
  • Hayal gücü zengin, yaratıcı, özgün   
  • Tasarımlarını çizgi yolu ile ifade edebilen,    
  • Sosyal, psikolojik, sanatsal alanlara ilgili,    
  • Yeniliklere açık, teknolojiyi yakından izleyen    
  • Dikkatini belli bir noktaya yoğunlaştırabilen kimseler olmaları gerekir.
  •  Yaratıcı, atik, hızlı karar alabilen, isabetli zamanlama yapabilen,    
  • İyi gözlem yapabilen, iletişim becerilerine vakıf,    
  • Estetik duygusuna sahip, görsel hafızası güçlü,    
  • El becerileri gelişmiş, pratik zekâsı olan,    
  • İş ahlakına sahip, dikkatli, problem çözme yeteneği olan, hızlı öğrenebilen,    
  • Protokol bilgisine sahip,    
  • İnsan psikolojisi mesleki alanında yeni teknolojik gelişmelere açık,
  • Dış görünüşüne özen gösteren nitelikte kimseler olmaları gerekir.

 

 

 

 

Alana ait Dallar

  1. Giysi Kalıp Tasarımı ve Üretimi
  2. Terzilik

Okulumuzda Açık olan Dallar

  1. Okulumuzda Giysi Kalıp Tasarımı ve Üretimi

dalında eğitim verilmektedir.

 

Çerçeve Öğretim Programının Uygulama Esasları

Çerçeve Öğretim Programının Uygulama Esasları

1. Program dört yıl olarak tasarlanmıştır. Haftalık ders çizelgesinde ortak dersler, meslek dersleri, seçmeli dersler, seçmeli meslek dersleri ile akademik destek dersleri yer almaktadır.

2. 9. sınıfta, alana ait temel mesleki becerileri kapsayan derslere, 10 ve 11. sınıflarda ise dala ait mesleki becerileri kapsayan derslere yer verilmektedir. 12. sınıfta Anadolu teknik programında akademik destek dersleri, Anadolu meslek programında ise işletmelerde mesleki eğitim ve seçmeli meslek dersleri uygulanır.

3. Dal eğitimine; bölgesel ve sektörel ihtiyaçlar, okulun donanımı, öğretmen durumu ve fiziki kapasitesi ile öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçları dikkate alınarak devam edilmektedir.

4. Anadolu meslek programına devam eden öğrenciler 12. sınıfta seçmeli meslek dersleri ile birlikte işletmelerde meslek eğitimine devam edecektir.

5. Meslek dersleri; haftalık ders çizelgesinde belirtilen ders saatlerinin bütünlüğü bozulmadan veya imkânlar ölçüsünde birbirini izleyecek şekilde planlanır.

6 Meslek dersleri içinde (*) ile belirtilen dersler, alan ve dalın başarılması zorunlu dersleridir. Bu dersler, Millî Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği uyarınca yılsonu başarı puanı ile başarılı sayılamayacak derslerdir.

7. 11. sınıfta seçmeli dersler ve seçmeli meslek dersleri toplamı 5 ders saati olarak planlanmıştır. Bu dersler Talim ve Terbiye Kurulunun Tebliğler Dergisi’nde yayımlanan kararları doğrultusunda seçmeli dersler tablosundan, seçmeli meslek dersleri tablosundan, alan/dal meslek derslerinden veya diğer alan/dal meslek derslerinden seçilecektir.

13. Anadolu meslek programı öğrencileri 12. sınıfta çerçeve öğretim programlarında yer alan seçmeli meslek dersleri tablosundan 7 ders saati ders seçeceklerdir.

Meslek derslerinin haftalık ders çizelgesinde belirtilen ders saati süreleri değiştirilmeden ders bilgi formlarında yer alan derse ait öğrenme birimi süreleri zümre öğretmenler kurulu tarafından belirlenir.

8. Meslek dersleri ile ilgili eğitim öğretim planlaması yapılırken çerçeve öğretim programı esas olmak üzere ders bilgi formlarından da yararlanılacaktır.

a. Çerçeve öğretim programında yer alan meslek derslerine ait kazanımların verilebilmesi için ders bilgi formlarındaki konular (içerik), kazanım açıklamaları ve uygulama faaliyeti/temrinlerden yararlanılacaktır.

b. Ders bilgi formlarındaki uygulama faaliyeti/temrinler; ders kazanımına uygun olarak okulun fiziki kapasitesi ve donatımı, öğrenci sayısı göz önünde bulundurularak en fazla uygulama faaliyeti/temrini yaptıracak şekilde meslek alan zümre öğretmenler kurulu tarafından seçilir. Ayrıca farklı uygulama faaliyeti/temrinleri de yapılabilir.

9. İşletmelerde mesleki eğitim dersinin içeriği, dalın gerektirdiği bilgi ve becerilerin tamamını kapsayan, ağırlıklı olarak iş, proje, deney ve hizmetin yapılması ve uygulamasını gerektiren öğrenme kazanımları dikkate alınarak zümre öğretmenler kurulu tarafından hazırlanır.

10. Staj; öğrencilerin mesleki bilgi, beceri, tutum ve davranış geliştirmelerini, okulda olmayan tesis, araç gereci tanıyarak gerçek üretim, hizmet ortamına ve iş hayatına uyumlarını sağlamak amacıyla yaptırılır. Staj programının içeriği; ilgili sınıf/sınıflara ait kazanımlar esas alınarak temrin, iş, proje, deney veya hizmetin uygulanmasını sağlayacak şekilde zümre öğretmenler kurulu tarafından hazırlanır.

11. Ders ve öğrenme birimi kazanımları gerçekleştirilirken iş sağlığı ve güvenliği tedbirlerinin alınması gereklidir. Referans dokümanlarda belirtilen iş sağlığı ve güvenliği mevzuatı doğrultusunda alınması gereken tedbirlere ders bilgi formlarında alan ve dalların özelliği göz önünde bulundurularak yer verilmektedir. Buna göre iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili gerekli bilgi ve becerileri alışkanlık hâline getiren bireyler yetiştirilmesi amacıyla çerçeve öğretim programı ve ders bilgi formlarındaki iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili konular zümre öğretmenler kurulunda görüşülür.

Eğitim ve Kariyer İmkânları:

Moda tasarım te

 

 

 

Moda Tasarım alanında lise eğitimi sonrasında Üniversitelerin 2 ve 4 yıllık; Moda Tasarımı bölümlerine giriş yapabilirler.

Okulumuzda Alanımız

Moda Tasarım Alanı, yaratıcı olan, bilgiyi estetikle birleştirebilen, konusunda yaratıcı atılımlar yapabilecek düzeyde tasarımcı yetiştirmeyi hedefler. Öğrencilerin modelistlik ve/veya stilistlik alanında yeteneklerini kullanarak bir fikri en doğru biçimde görselleştirmeleri ve yaratıcı yönlerini geliştirerek, yeni buluşlara yönelmeleri sağlanır. Moda Tasarım alanındaki eğitim sonrasında; modaevlerinde, tekstil fabrikalarında çalışma imkânı bulabileceklerdir.

Eğitim sonrası alacakları iş yeri açma belgesi ile kendi işlerini kurabilme olanağına kavuşabilmektedirler.

 

Alanda Yürütülen/Yürütülmüş

Olan Projeler:

- TÜBİTAK Projesi:

Osmanlı Devleti’nin klasik çağında haneden mensubu hükümdar kızlarının zarafetinin ve o dönem hayatının öğrencilere tanıtılarak, Osmanlı kültürünü tanımalarını sağlamak, öğrencilere esin kaynağı olarak günümüzde bu kıyafetleri uygulayabilmelerini sağlamak. Osmanlı döneminde saray kıyafetlerinin incelenerek günümüze uyarlanması.

 

 Ayrıca bölümüzle ilgili laboratuvarlarda çekilmiş, güncel dört tane fotoğraf gönderiniz.

 

Alan Fotoğraflarınızın isimlerini Bölüm adı şeklinde isimlendirerek özelden gönderin.

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 08.06.2020 - Güncelleme: 26.12.2023 11:06 - Görüntülenme: 1428
  Beğen | 1  kişi beğendi